maandag 17 augustus 2009

Mexico here we come!!

Over 46 dagen zitten Rolf en ik in Mexico. Omdat we inmiddels wel heel erg toe zijn aan vakantie. Zullen we ons de eerste 10 dagen enkel bezig houden met ontspannen. Zon, zee, strand, duiken, snorkelen en een boek lezen in een hangmat op het strand.

De grote vraag is dan natuurlijk waar ga je dit doen. Cancun, Playa del Carmen, Tulum en Cozumel zijn populaire vakantieoorden in Mexico en voorzien van prachtige resorts. Allemaal even luxe en exclusief, tevens onbetaalbaar. Nu hadden wij sowieso al niet het plan om in een resort te gaan zitten, alhoewel dit toch wel heel verleidelijk is, als je de foto's bekijkt.

Voor ons leek een cabana op het strand meer binnen het budget liggen, dachten we. Helaas bleek al snel dat deze hutjes van hout en stro ook redelijk prijzig zijn. Het meeste simpele hutje, zonder badkamer, stromend water, laat staan ontbijt kost al 25 euro per nacht. Dus toch nog maar even verder kijken.

Nu besloten we om vooral niet naar de super toeristische plaatsen als Tulum en Playa del Carmen te gaan. Dankzij de Lonely Planet vonden we een klein eilandje te noorden van Cancun, Isla de Mujeres. Dit is een mooie klein eiland en stukken minder toeristisch. Maar wel heerlijke stranden, een mooie blauwe zee om in te snorkelen en te duiken.

Er zijn verschillende kleine hotelletjes op dit eiland, natuurlijk ook 1 of 2 resorts. Daar ontkom je niet aan in deze regio. Maar al met al is het minder massaal als de overige plaatsen. We hebben een leuk hostel gevonden, helaas is de website grotendeels in het spaans, dus mijn cursus spaans komt meteen van pas. Een 2persoonskamer kost 10 euro per persoon per nacht (incl ontbijt). De 2persoonskamers zijn niet online te reserveren. En nu zal ik in mijn beste spaans een email moeten sturen met de vraag of wij 1 van deze kamers kunnen reserveren. Dit gaat uiteraard helemaal in orde komen en kunnen we heerlijk iedere avond vanuit onze hangmat met een cocktail van de zonsondergang genieten.

2 opmerkingen:

Unknown zei

he dat ziet er allemaal geweldig uit
vraag ik kan jullie niet vinden op facebook ws. mis ik een achternaam

Unknown zei

aha mijn email paulvanvlliet2@gmail.com das makelijk zoeken op dat smoelenbook